Thursday, 13 February 2014

Sayu hati

Assalamualaikum

Hari ni tekanan sgt. Reason nya idea tak de nak buat assignment. Banyak pula tu susah belaka. Rasa nak menangis sgt, tapi air mata dah lama mengering..

Hari pun dah malam masih banyak belum selesai. Hmm tetiba malam ni rasa sayu sedih terkenang jln kehidupan aku. Bukanlah bermaksud mahu merintih memberi tahu satu dunia aku bersedih mwncari simpati mereka yg peka. Tapi sekadar melepaskan apa terbuku di dlm hati.

Terlalu banyak kisah yg menari nari di kotak fikiran ku mengawal emosi dan jiwa aku. Untuk aku mengeluh memarahi pencipta rasanya tidak wajar sbb ada org yg lebih berat ujian yg diterima.

Ya Allah sesungguhnya aku takut utk melalui hari mendatang, takut untuk berhadapan dgn realiti yg bakal berlaku.

Jalan hidupkn tidak seindah rakan rakan dan org sekeliling yg aku nampak.  Berat sakit menghadapi episod duka dlm khidupan. Aku bhagia melihat org org yg aku syg bahagia. Namun terkadang timbul rasa cemburu mengapa aku tidak kecapi seperti mereka. Berjaya dlm kehidupan hidup dpermudahkan liku liku kehidupan tidak terlalu tajam utk di tempuh... Ye mungkin betul masanya belum tiba. Kebahagian hakiki akn tiba yang mampu hanyalah berdoa pd pencipta. Kata orang pahit pd mulanya manis menyusul kemudian. InsyaAllah

Selamat malam

No comments: