Thursday 31 December 2015

berjaya temuduga Pegawai Imigresen KP17


Hai semua. Oakay last post aku share tentang lulus ujian fizikal kemasukan Pegawai Imigrsen KP17 dan melayakkan aku di temuduga. Disitu juga aku ada share kan pengalaman interview. So, seperti yang dijanjikan oleh pihak SPA, result akan diumumkan pada 21 Disember 2015.

So hari yang ditunggu tunggukan telah tiba. Dari pagi aku refresh web result tu tau. Excited! Around pukul 3 lebih tu aku dapat buka.

Resultnya....

alhamdullillah! 
First sekali aku nampak perkataan, "Tahniah, anda Berjaya temuduga...."
Allahu.. syukur alhamdulillah perasaan aku masa tu tak dapat digambarkan betapa eppy nya.
Nak nangis pun ada. Syukur sangat sangat.
Finally rezeki berpihak pada aku setelah sekian lama berkali kali turun naik SPA interview.
Betul kata orang, pahit akan ada manisnya kemudiaan.

Okay, after a week, aku dapat tau penempatan.
OMG!!! terkejut amat aku.
Aku diletakkan di jabatan Imigresen JOHOR.
Nangis!!!
Jauh!

Bukan aku tak biasa merantau dan jauh dari keluarga. Tapi aku ni masih ada 10 bulan pengajian dgn UiTM. Aku buat PJJ (pengajiaan JArak Jauh di UITM) Sayangnya nak menangguh pengajiaan.
Pening !

Mahu tak mahu hidup mestikan pengorbanan. 
Tawaran bekerja pun penting.
Allah sukarnya buat pilihan. Jom istikarah!

Eh, ada sesiapa berjaya iv imigresen nak join group whatsap calon berjaya iv imigresen?
Whatsapp 013 4868088


okay bye

No comments: