Wednesday 15 May 2013

lelaki dan perempuan boleh ke declare bestfriendforever?

Tetiba rasa nak tulis mengenai topik ini.. Lelaki dan perempuan boleh ke jadi bestfriendforever? Anyone kata boleh? Anyone yang kata tak boleh? Please share korang punya pendapat. For me, Qa sendiri tak tahu. Till now, Masih tercari-cari jawapannya. 

Okay kalau bercerita based on Islamic view, pergaulan antara lelaki dan perempuan ni ada batasnya. Mana boleh main redah je, even kawan baik pun still ada limitnya. Lelaki and perempuan kalau tak ada batas bila korang dah halal kat sisi Allah je. 

ouhouh back to our topic on discussion, betul ke lelaki dan perempuan boleh declare bestfriendforever?
mungkin yes mungkin no.. tapi jawapan yang lebih accurate lebih kepada No. they cannot be bestfriendforever. Percayalah! kalau ada pun sikit sangat!

*sumber : en. google

Ha, betulkah lelaki dan perempuan ni tak boleh berkawan rapat ?
huhu, on the reason, either one of them will fall in love with another.  it is true ? for me, it is true!! based on my experinces.

Pada saya, dalam persahabatan antara lelaki dan perempuan, normally lelaki dulu yang akan senang falling in luv berbanding dgn perempuan.. bukanlah sesaja nak condemn kaum adam ni. Tapi ni apa yang Qa nampak depan mata.

okay, see bila korang dah kawan baik, mesti korang akan share everything dengan dieorang. kalau kawan baik between perempuan. It's okay. tu pun kadang-kadang da over limit mengalahkan pasangan bercinta! setuju tak? ahhahaha tapi how come kalau bestfriend korang tu antara lelaki dan perempuan, bila korang share everything tak kan ke one fine day akan timbul perasaan lain ? ni no comment, siapa yang pernah melaluinya mungkin akan merasakannya.

normally, perempuan ni bila dia ada kawan baik lelaki, kalau dia sudah ada pasangan, she will setia pada pasangan dan pertahankan yang kawan baik dia itu cuma kawan not more than that. Tapi lain pula bagi lelaki ni, bila dia dah ada kawan baik perempuan plus kawan baiknya itu sangat menyenangkan dan always melayan baik, tak mustahil, he will falling in luv pada bestfrend dia and in the same time, mungkin boleh curang. ohmy Allah jauhkan sifat itu ok.

okay, see satu situation, lelaki n perempuan ni kawan baik dan declare as bbf, lelaki ni actually dah ada girlfriend tapi malangnya, hubungan dia ngan gf nya bermasalah. so, yang menjadi pendengar setia masalah si lelaki ini adalah bff nya. So, ibaratnya bff dia ni seperti Dr. Love la.. Do u know Dr. Love ? Dr. Love adalah bila someone dtg mengubatkan hati after someone ni putus cinta. Macam-macam cara dengan memberi nasihat, make his happy dan for surely asked him back to basic ingat Allah... Yes then lelaki tu tak sedih lagi. But! remember even orang kata doktor tak boleh jatuh cinta pada pesakitnya tp dr.cinta adalah sebaliknya. Kes sebegini selalu nya terjadi.. tak percaya? tanya pada saya... So ladies, please beware, niat kita cumaa untuk mengembirakan bff kita tapi adalah sebenarnya tindakan kita itu salah..


*sumber : en. google

ada juga kisah-kisah bff (berlainan jantina) lain :

bff --- falling in luv (lover) --- married --- eppy ever after --- applause

ada juga

bff --- falling in luv (lover) --- clash --- strangers --- huh! menyesalnya

ada juga 

bff --- luahan hati --- jauh diri --- gudbye.
ada juga

bff--- terus forever berkawan--- masing-masing dgn pilihan masing-masing ---- still bff till anak cucu
(tapi percayalah ini tersangatlah kurang)


mesti pelik bila salah sorang dari korang meluahkan isi hati korang..
tak ke rasa pelik
eeuuhh kalau kena reject mesti malu macam nak sorok muka dalam guni.
lepas tu terus gaduh-gaduh.
lepas tu bff korang entah kemana 
apa pun tak dapat.
kalau ada respon yang baik untunglah..


see boleh ke korang nak bestfrendforever... kalau one fineday, salah sorang kawen dulu, nanti sure korang akan rasa kehilangan. Plus kalau korang ni bestfrendforever yag giler-giler hari-hari ctc, texting, calling, jumpe berjimba mengalahkan couple. normally mmg pon bila korang declare bestfrendforever korang akan jadi diri korang, korang x cover diri korang, Tak macam bercinta, msti korang poyo-poyo kan control cover sini.. See tengok bila da bff ni relation korang sebenarnya lebih rapat. then bila satu hari nanti, salah sorang ada life baru, masa tu korang akan menyesal gila.. kalah putus cinta.. Yeala bila nanti salah sorang ada life lain, mesti korang dah xde lagi spend time macam dulu hari-hari calling, texting, koraang dah tak boleh nak lepak-lepak. 

Mungkin penulisan ni tak cukup padat sbb kekangan idea dan malas nak taip lagi.. so, apa pun kesimpulannya, pada saya adalah amat sukar sebenarnya korang declare bestfriendforever berlainan jantina. Ni semua adalah pendapat Qa, tidak ada kena mengena antara hidup dan mati.

Okay, sampai sini saja.



No comments: