Saturday 15 February 2014

Single

Assalamualaikum :-)

Alkisah terjumpa kawan lama. Sembang sembang lalu tersentuh isu "pasangan"
"Eh kau bila lagi semua periuk nasi minyak dah berasap, ko bila.. Aku ni ha tunggu nk meletup je heee ank satu"
Jawapan mudah dari aku "rahsia Allah tak de org berkenan, nanti ada aku jemputlah"
Kata si kawan "la kau memilih sgtni, tipulah takde org mahu" eh apa cerite dgn yg dlu ha yg kwn baik ko tu mana eh"
Jwpn dari aku "milih benda mmg xdela" "dlm haty aku kenapalah tny lagi tentang mereka"
Kesayangan dulu telah menjadi kebencian sekarang
Kwan baik yg dlu sudah menjadi org asing dlm hidupku.....

Si sahabat berkata "untung sesiapa memiliki ko syafika sbb ak yakin kau pecinta setia, org yg baik akn dikurniakn org yg selayaknya, bersabarlh dgn ujian Allah, lupakan merekA aku tk pernah lalui ditempat ko tp ak dpt merasakan kepritan itu"

Aku hanya tersenyum dan tpkir masih ada ke kbagiaan dlm hidup ni lalu brdoa dlm haty agr masin mulutmu sahabat! Tetapi aku sudah bahagia hampir dua thun hidup sendiri tnpa perlu menjaga haty insan lain. Cukuplah adanya ma abah adikbrdik famly dan besties setakat ini.

Bukan aku kaku tiada rasa ingin ada cintA spt org lain. Rakan2 sebaya aku ada yg sudah berkahwin memiliki cahaya mata, ada yg telah bertunang menunggu hari bahagia ada juga yg mempunyai pasangan melangkah ke next step. Aku gembira melihat merekA. Aku terpikir aku juga mahu seperti mereka tetapi tiada yg berkenan dihati aku. Aku mahu seorg yg boleh trima ak seadanya siapa diri aku kekurangan dan kelebihan yg aku ada. Yg paling penting ikhlas ye dan baik akhlaknya. Seseorang yg membimbing bkn menghanyutkan.. akan ketemukah nanti?

Selamat petang

No comments: